Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Sjöjungfrun och Bingo.

Av Månen - 25 november 2010 20:51

Åh. Jag har blivit arton och slösar pengar som om jag vore gjord av gyllene neonskyltar i Las Vegas. Och det är Las Vegas jag ska ta er till nu, mina vänner. För mitt pengaslösande handlar om att jag blivit Bingohaj.

Det hela började en dag som alla andra, fåglarna kvittrade på fönsterbrädet och brödet grimagerade elakt mot mig. Det var morgon, och mina ögon var småfuktiga av att inse att man har en värld att vakna upp till... Idag igen. Oj, vad mycket pengar du har, tjöt sjöjungfrun från badrummet. Och jag lockades av hennes Bingotankar. Hon hade stora bröst och låg naken, med sin fiskiga kropp.

Du är så sexig, damen, sa jag till fiskfruntimmret. Du borde börja spela Bingo, sjöng hon från badrummet, som svar. Och aldrig har jag nekat en naken fiskmänniska någonting, så därför började jag spela Bingo. Jag gick till Bingopalatset med min vän Thewbvardastian, och visst fick man mäktiga adrenalinkickar av detta Bingospelande. Människorna runtom mig var runt sjuttio, och såg ut som om deras liv gått ut på att putsa trottoarkanter/alternativt jobbat på Samhall hela sina liv. Det var sorgligt att se en flock människor som roas så av denna primitiva syssla. Jag tror att dom var väldigt ensamma.

Så jag gick hem och frågade sjöjungfrun varför hon lurat mig till att börja spela Bingo, när det bara var ensamma stackare som spelade Bingo. Hon svarade att hon ville skiljas, och att syftet med att gå till Bingohallen var att jag skulle få uppleva ensamheten, så att jag kunde göra mig beredd på vad ensamheten innebar.

Jag tackade henne för att hon visat mig vad Bingo var. Sedan låg det aldrig mer någon fiskmänniska i mitt badkar.

PS:Jag köpte även två tialotter och spelade på Jack Vegas-automater. Arton år erbjuder mig ett helt nytt liv. 68 kronor gick åt till mitt spelberoende idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards