Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Mystery of life

Av Månen - 2 december 2011 00:13

       


Här ser ni den Måne jag faktiskt försöker framstå som, men för den som är uppmärksam kan man i denna bild se ett övervakningssamhälle. Solen i det högra hörnet bevakar varje höftben jag brutit, varje mjälte jag punkterat och varje smutsfläck jag tvättat bort. Borde jag fortfarande vara lika lycklig?


För er som är gamla läsare vet ni att jag på denna bilden faktiskt hade brutit höftbenet när jag var ute och rastade min sköldpadda Leonardo och därmed fått en trasig gångstil. Men bilden framhäver ändå den lyckligaste månen som tänkas kan.


Ibland är jag faktiskt inte glad, utan tänker på vilket jävla mysterium världen är. När jag funderar på detta ser jag mig som en utböling som inte längre platsar bland Reinfeldts planetarium. Ibland tänker jag att jag är en ljusblå snubbe som kanske ser ut som killen bredvid den gråtande månen. Fast egentligen är jag bara en gråtande måne.



När jag nu illustrerat två emotionella klotformade stenklumpar i omloppsbana runt jorden kan ni kanske förstå att jag inte är den gladaste pricken i universum. Detta beror på att världen för mig är ett mysterium med nycklar som inte låser upp alla sköldpaddsskal i min sköldpaddsstad där jag är vaktmästare.


Jag tycker att det svenska samhället är en tragisk klump misär med för högt kolesterolvärde, som därmed blir utsatt för större risk för hjärtinfarkt. Jag tycker att många svenskars syn verkar putsas av fönsterputsare i strejk, och man väljer att istället för att ge fönsterputsarna högre lön, lyssna till regeringar och tjocka dumbollar. Dessutom tycker jag att bristande intelligens är ett eskalerande problem, och man borde uppvisa åtminstone något tecken på denna bristvara, annars har staten mitt tillstånd att agera bödel.


För att bevisa att Sverige är detta sjuka land, med hög risk för hjärtinfarkt, kan jag göra en punktlista.


1. Människor bryr sig mer om att vara fula och ha gult hår med bruna utväxter i hårbotten, istället för att bry sig om sin överlevnad. Detta är ett verkligt I-landsproblem. Vi blir fula och överlever ändå, vilket innebär att vi avlar fula barn för framtiden.


2. Den svenska skolan har blivit en lekplats och ett sätt för valrossar att äta tamagotchis.


3. Människor tycker att Gucciväskor är mer värt än en god frukostmüsli.


4. Folk har ingen humor.


För att Sverige är ett så skumt övervakningssamhälle med stor risk för hjärtinfarkt, tänkte jag visa vilken elaking det är som smyger på oss hela tiden:
 


Här har ni snubben som smyger på mig varje gång jag äter gurka eller bryter höftben. ÅT FANDERS MED TRYGGHET OCH ÖVERVAKNINGSSAMHÄLLE!

 
 
Ingen bild

Märlan-Pärlan

2 december 2011 22:04

Sånt här är kul, Nigloo! Bloggnlägget alltså, inte att du känner dig övervakad för det verkar mest jobbigt. Du borde flytta till rymden. Där har man inte gult hår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Månen - 16 januari 2015 22:19

Jag vaknar och bla bla bla jag orkar inte. För jag vet inte vad som kommer hända. Men någon gång i livet så kanske jag ändrar mig och får veta vad det egentligen handlar om. Jag kan skriva, men orkar inte sammanfatta och strukturera. Jag försöker bar...

Av Månen - 14 januari 2015 00:02

Hej vänner!Mitt liv är ganska trasigt, men jag har så lite tid att reflektera över det, att jag inte har tid att känna saker. Det är en bra grej. Jag jobbar nämligen på två jobb samtidigt, utan att tjäna någon märkbar summa pengar. På det ena jobbet ...

Av Månen - 5 januari 2015 19:05

Min hjärna placerar alltid människor i fyra fack.  1: De jag inte kan ljuga inför2: De jag verkligen kan ljuga inför3: De jag ljuger för, bara för att4: De jag inte borde ljuga inför Den första gruppen, som redan från början "står över mig" är i ...

Av Månen - 1 november 2014 23:05

Av denna bloggtorka, borde någon anta att jag har varit försvunnen. Jag har faktiskt varit försvunnen, och saboterat mitt liv en aning mer än vad jag vanligtvis gör. Jag råkade få för mig att dra till Barcelona i fem veckor. Där blev jag scimmad och ...

Av Månen - 28 augusti 2014 21:07

Askall no-minder (longboarding) from Niklas Molander on Vimeo. ...

Presentation

Omröstning

Idag ska jag göra en ny omröstning på bloggen. Är det en bra idé?
 Ja! Kanonbra, Månen!
 Nej. Sumpa den idén.
 Hmm. Detta är ju omröstningen..
 Lägg ned bloggskrället.
 Heja kommunisterna!

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards